Söndag och ytterligare en mysdag med Familjen!

Idag tog vi alla en rejäl sovmorgon, vilket resulterade i en Brunch!
havregrynsgröt och mackor och kaffe till oss vuxna!
Mumsigt värre!

Sen började barnen med sitt projekt att baka pepparkakor! Julmusik ville Cajsaa promt ha på, så det spelades julmusik så det dånade i hela huset! 
Och jädrar så fina dom blev, alla möjliga figurer blev det och sen blev de fina med glasyr på oxå!
Barnen är så underbart duktiga och otroligt snälla med varandra när dom får göra såna saker som att baka eller hjälpas åt med att förbereda maten.

Under dagen har jag och Daniel hjälpts åt med att putsa fönster och byra gardiner, så nu är det julfint i fönstren, på nedre plan! Saknas gör dock alla stakar och stjärnor, men till helgen åker dom fram! *längtar*

Efter julbak och gardinhängning så blev det en sparktur till affären och handla mat!
Vi ska skoja till det med stuvade makaroner och korv, efter barnens önskan!
Så nu står min stora herre och steker korv, medans jag bloggar<3 Snallt va?? ;-)

Kvällen blir en lugn och mysig avslutning på denna helg, film och söndags mys!

Tänk föresten vilket MYSANDE det är hela tiden! Annat var det då jag var barn,  Lördagsmyset var väl det enda som fanns då! Men nu finna fredags, lördags & söndags mys!
Fast i dethära huset serveras det endast "mysgotta" fredag och/ eller lördags godis!
Möjligtvis att man kan skoja till det med en god efterrätt på en söndag istället;-)

Nu är maten äten och alla mätta och belåtna, så nu tar städning av busen Hugos rum vid! Han ska oxå få sig lite julgardiner och fint på rummet! Imorn hoppas jag på att hinna med Cajsas rum, medan hon är på skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0