Tjohejsan !!

Ja, igår när jag kom hem från mormor och morfar var jag trött och slut, så jag satsade alla mina krafter som fanns kvar på familjen!
När jag kom hem var det dax för middag, och eftersom Daniel och Hugo redan var på träning och Cajsa skulle iväg så blev det snabbkäk... pulvermos och korv! Funkar perfekt bråda dagar!
 
Ja, igår när jag kom till mormor och morfar blev snabbt ihopslängande av degen till lussekatterna och så dom fick jästa! Undertiden fick mormor sitta med fötterna i såpavatten och jag snabbade mig upp med gardinerna i sovrummet, sen tog jag mig an mormors fötter!
De blev som bebisfötter, mjuka rena och nyklippta och Målade naglar! Mormor var så nöjd efterråt<3
fingerdaglarna fick sig oxå lite klippning och filning sen lite lack där oxå! Hon fick oxå på 2 blommor (nagelmärken) på 2 av naglarna! Hon rockar ju min mormor;-) haha
Ja, sen mitt i allt så kom min mamma och pappa och fikade och höll oss sällskap ett tag, men när dom for så gick jag och morfar upp på vinden och bar ner deras ljusstakar och annat krimskrams!
Alla stakarna lös så fint så dom behöver inte fgara och köpa några nya ljus iallfall... vilket jag ALLTIS måste göra!!
 
Så jag var inte hemm förren efter 17.30 så då förstår ni min snabblagade middag!
Dessutom fick jag brådis att sticka lite oxå, Cajsa ska ha dubbning ikväll på riddarskolan och då skulle hon vara utklädd i medeltidskläder, och inte ägen man något sånt heller, så mormorsgamla linneklänning och ett nystickat skärp får duga åt damen! Men det kommer bli så fint!

Så ikväll ska vi alltså iväg till kyrkan kl.18.30 och jag har ingen aning om hur länge det kommer att ta, och lillebror han får stanna hemma med farfar som kommer och passar gullrumpan!

Nä, dax att sticka klart skärpet nu... sen middags lagning och iväg...
Ser väl om jag kan skriva sen hur kvällen blev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0